Honden Vereniging Made

Op woensdagavond wordt er op de hondenvereniging naast gehoorzaamheid nog een leuke training gegeven. Deze training wordt behendigheid of agility genoemd.

Behendigheid is een vorm van hondensport waarbij de hond zo snel mogelijk uitgezet parcours moet doorlopen. In dit parcours zitten verschillende onderdelen:

• Een tunnel
    • Sprongen
    • Een Slurf
    • Kattenloop
    • Breedtesprongen
    • Paaltjes
    • Een wip
    • Een schutting

Behendigheid wordt bij onze vereniging recreatief beoefend. Er zijn zelfs wereldkampioenschappen in deze discipline. Dat ziet er spectaculair uit. Voor mensen zonder wedstrijdambitie is het vooral een leuke manier om met hun hond bezig te zijn. Behendigheid kan op ieder niveau en door alle hondenrassen beoefend worden.

Onze groep varieert van herders tot mopshonden en zelfs een chihuahua. Aanvankelijk worden alle onderdelen uit het parcours aangeleerd aan de lijn. Veel honden raken echter al snel enthousiast en lopen dan een stuk harder dan hun baasjes. Het is belangrijk dat de hond goed luistert naar de commando's, anders kunnen er gevaarlijk situaties ontstaan. Voor de daadwerkelijke start van de behendigheid wordt daarom altijd een half uur gehoorzaamheid getraind.

Bent u nieuwsgierig geworden naar behendigheid? Informeer dan gerust op de vereniging of kom eens kijken op woensdagavond van 19:00 tot 21:00/Kosten voor behendigheid is €70,- per kalenderjaar en per lidmaatschap €20,-.

Honden Vereniging Made | Haasdijk 82 | Made

info@hondenverenigingmade.nl